Dan före dan

Idag känns det lite bättre i alla fall. Ligger i sängen med en sovande Jonte brevid. Sömntuta! Igår klädde vi granen, det är så himla mysigt! Först står den där helt mörk och sen när man har satt på allt glitter och alla kulor och allt som ska på, tänder man den och det blir så vackert på en gång :) Förra året hade vi färgtema i granen, bara silver och blått. Vi har haft gul ett år och rött ett annat. Men i år tänkte jag att vi skulle köra på det traditionella viset, med alla färger! Gud vad fint det blev! Sedan ställde vi fram allt julgodis också, mums! Jag kommer ha gått upp 10 kilo efter nyår :P Sen la vi också in alla julklappar under granen. Jag fick verkligen julkänsla när allt var på plats. Men så fort man tittade ut så försvann ju de ganska fort..usch.

Vi brukar egentligen klä julgranen idag i stället, alltså dagen innan julafton men nu blev det inte så, varför vet jag inte riktigt men men :P Det är en sån nostalgisk känsla när man packar upp julpynt man har haft sen man var liten. Jag kommer ihåg en kyrka (som jag hade fått av mormor) jag hade när jag var liten som kunde spela en julsång, kommer fortfarande ihåg exakt hur den lät. Runt den la jag bomull som skulle föreställa snö och sen ställde jag alla mina olika sorters småtomtar runt, som en söt liten tomtefamilj. Jag undrar var allt det är nu, ska nog leta fram det till nästa jul kanske. 

Jag hade också två änglar av tyg som man kunde hänga i granen och de hade jag fått av farmor. De var bara ca 5 cm långa och jag älskade dem. De var mina egna julgransdekorationer och skulle altid hänga på en hedersplats i granen. För några år sedan fick jag en minigran med ljus som man kan ha på skrivbordet som jag pyntade med små kulor och lite glitter. Och nu hänger de båda änglarna i den i stället. En har brunt hår och en har rosa hår :) Men det är också det enda julpyntet jag har i mitt rum iår..förutom stjärnan i fönstret. Men det räcker tycker jag :)

Nej nu ska jag inte babbla mer. Ska försöka väcka Jonte så vi kan gå upp och äta risgrynsgröt :D Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: jossan

goood jul! :D puss

2008-12-24 @ 21:56:16
URL: http://jjsefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0