Henrik Scyffert och en Skrothög!

Hej idag har varit en rolig dag!

Jag har varit på föreläsning med Henrik Schyffert! Ja komikern ni vet som är med i killinggänget och annat trevligt.
Han var på Södertörn idag och hade en föreläsning om kreativitet och hur man ska lyckas komma på en bra idé. Han berättade om massa roliga grejer och situationer han hade varit med om i livet och när han skulle komma på nya tvprogram.

Alltså alla i aulan (ca 200 pers) satt i princip konstant och skrattade under 45 minuter, så himla rolig och bra föreläsning! Jag blev på jättebra humör av den. Budskapet var att man ALDRIG ska säga nej till en dålig idé utan i stället uppmuntra den. Annars kommer ingen vilja framföra sin idé till slut. Det tycker jag var väldigt bra. För vet ni vad den största rädslan människan har? Att Göra Bort Sig! Ja döden kommer på andra plats, är inte det ganska läskigt? Jag menar vi människor bryr oss så mycket vad andra ska tycka om oss att till och med döden kommer på ANDRA PLATS. Ganska tänkvärt. Vi fick också gratis redbull och en liten goodiebag därifrån med b.la. choklad och ett mobilband, trevligt tycker jag :)



                                                               En väldigt skojig människa det där :)

Nu ska jag ialla fall börja titta lite på ekonomistyrningen..usch vad jag inte vill, men jag måste. Har ju i princip glömt allting om vad det handlar om och tentan är om en månad ungefär. Så det är nog bäst att börja kika lite smått på den om man ska hinna lära sig alla förbannade formler och uttryck tills dess. Min bok till den här kursen måste jag också hämta sen, de brukar skicka böckerna antingen hem eller till handlarn..men nu har de skickat den till Filmkedjan, som ligger 20 minuter bort! Suck. Den är ju tung som en ko också så jag måste ha skjuts dit för jag orkar inte släpa hem den,

Juste! Igår hände en hemsk sak! Jag skulle vara snäll och hämta Jonte med moppen för att han hade gymmat och inte orkade gå hit. Det skulle jag aldrig ha gjort. Ni som var ute igår (eller tittade ut genom fönstret) kanske såg hur otroligt dimmigt det var igårkväll (vid 18-tiden). Man såg kanske högst 50 m framför sig, vilket inte var så kul eftersom min hjälm immade igen så jag var tvungen att köra med vesiret öppet, vilket var I S K A L L T! Fyfan. Ja alltså jag skulleha tagit min trofasta moppe som man kan lita på i alla väder, det var bara ett litet problem, den hade ingen bensin kvar. Så alltså fick jag låna min brors moped, som är dubbelt så stor och klumpig som min och väger minst 10 gånger mer. Den har då krånglat väldigt länge nu och går inte att starta normalt (man startar den med en knapp) så man måste kicka igång den. Detta innebär att man måste få upp moppen på det stora stödet, annars är detta i vägen då man ska kicka. Min bror hjälpte mig med detta när jag skulle komma iväg. Det tog ca 10 minuter att starta skiten eftersom den var kall och är allmänt störd (Ja jag är väldigt arg på den). Så jag kom tillslut iväg i alla fall och hann till en refug som stod på ena sidan av vägen så man måste stanna om det kommer bilar från andra hållet, vilket det självklart gjorde!

VAD HÄNDER DÅ?
Ja vad är det enda som skulle kunna hända med min otur? Ja precis, den DÖR. Jag rullar in den på insidan av refugen eftersom jag inte vill bli påkörd och försökte få upp den på stödet. Vilket visade sig vara en hel omöjlighet! Alltså man ska trycka ner stödet och samtidigt dra mopeden uppåt/bakåt. Bara det att när jag tryckte ner stödet med foten nådde jag inte fram till styret, och när jag sträckte mig fram till styret hade jag ingen kraft att trycka ner stödet. Dead end. Jag blev väldigt arg och försökte flera gånger att få upp skiten på stödet. Det enda det resulterade i var att jag antagligen kommer få ett präktigt blåmärke på låret då mopeden slog i där varje gång jag försökte dra den, och har en rygg som gör väldigt ont idag. Jävla skit! Det hela slutade med att jag var tvungen att ringa till mamma som gick in till mina grannar eftersom pappa jobbade över och de kom sedan och hämtade mig och vi fick rulla moppen hem. För även när de fick upp den på stödet så gick den inte igång. Skrothög (Den är helt ny). Så jag var väldigt irriterad igår och är det fortfarande!



Den ser inte tung ut, men vilken bluff! Den är tung som en elefant full med bly!


Jag har alltid så mycket att skriva märker jag, men jag gillar att skriva, hoppas ni gillar att läsa :P Nej nu ska det som sagt bli lite ekonomistyrning innan jag dör framför tvn med min onda rygg..

Ha det bra! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0