Hej mitt vinterland

Snö, ja det är det massor av utanför mitt fönster. Det är mysigt tycker jag :) Dock inte när man ska köra bil upptäckte jag, det var ganska halt i kurvorna, men jag klarade mig helskinnad hem igen som tur var. Just nu ligger jag i sängen, jag tänkte sova för jag blev jättetrött framför tvn, men nu helt plötsligt är jag rätt pigg igen, Mitt batteri på laptopen kommer dock lägga av snart och jag orkar verkligen inte hämta sladden, det är så varmt och skönt under täcket. Dock är mina fötter iskalla, det är mindre skönt. Men sånt är livet.

Idag när jag kom till skolan såg jag bokstavligt talat ut som en snögubbe. Tågen och bussarna krånglade för mina klasskamrater men för mig kom de exakt i tid. Någongång ska väl jag också få ha tur ^^ Stannade där i ca 2 timmar och gjorde ett arbete som gick väldigt fort och sedan åt jag revbenspjäll till lunch. Gud vad gott det är! Hade inte ätit det sen förra julen någongång tror jag. Appråpå jul, så är det exakt en månad(!) kvar till julafton idag. Känner hur stressen börjar komma krypandes då jag tänker på att innan dess ska jag ha skrivit 3 tentor och en B-uppsats + att jag måste hinna handla julklappar! Det känns som att jag behöver mer tid! Fy, jag tycker inte om att behöva stressa. Jag har blivit så van vid att stressa att jag gör det hela tiden. Så fort jag inte har någonting att göra blir jag stressad. Om jag går någonstans själv t.ex. till bussen på morgonen går jag så fort att det tar ca 2 min till busshållsplatsen (som tar ca 10 min i normal takt) vilket resulterar i att jag får stå och frysa i ca 10 min innan bussen kommer. Helt värdelöst.

Men ändå längtar jag till julen, det är så mysig stämmning med alla ljus, och julgranen och julsånger och lussebullar och kalle anka och all kärlek och omtanke. Sen att jag inte får något jullov är en annan sak, vilket suger. Men det vill jag inte ens tänka på, jag blir bara arg då :P

Appråpå någonting helt annat så tror jag att Jontes katt är dräktig igen. Hon är så himla tjock! Precis lika tjock som innan hon fick sin första kull. Så nu kommer säkert Hoolie (hennes unge som bor kvar hos J) få en massa syskon, till Jontes mamma stora förskräckelse. Hon tycker att det räckte med en kull, och jag kan förstå henne, de är ganska jobbiga när de ska bita på/välta/riva på allt så allt går sönder. Men de är ju så supersöta också så det skulle vara roligt med små kattungar igen :) <3

Nej nu ska jag nog försöka sova trots allt, går 2 timmar i skolan imorn, sen blir det hem och plugga och träna. Har varit lite dålig på att träna i helgen, jag har inte hunnit helt enkelt, men nu ska jag börja igen imorn, Har tränat varje dag i två veckor fram till i fredags, det är kul när man märker att man orkar mer och mer för varje gång!

Godnatt på er!
Kram Caroline

Kommentarer
Postat av: Jessica

Asså jag gillar att köra bil, bara inte i trafiken haha =P <3

2008-11-25 @ 11:43:59
URL: http://jesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0