Den hemska alarmklockan

Godmorgon!

Har nyss vaknat och klivit upp ur sängen. Alltså jag verkligen verkligen ogillar J's alarm på klockan. Jag är van vid att vakna till Rix fm varje morgon lite lungt och skönt, men här är det minsann allt annat än lugnt och skönt när man vaknar! Man flyger upp ur sängen av en signal som låter du du du du Du DU DUDUDUUDUDUDU!!(Kan inte härma ljudet) Ja den går snabbare och snabbarer och högre och högre och den är hemsk! Man vaknar med ett ryck och vill bara få tyst på oväsendet, vilket brukar resultera i att man har ner allt (då man försöker nå klockan) som finns på bordet, INKLUSIVE klockan som alltså fortsätter att pipa som en galning någonstans under sängen. När man till slut får tag på eländet har man hunnit få huvudvärk på kuppen! Gah!

Ni kanske tycker att jag ska skaffa honom en ny då eftersom att jag klagar så mycket, och jo det tänkte ju jag med såklart. Så han fick en förrut som var bra, man kunde se tiden och om man vred den ett halv varv kunde man se temperaturen och lite sånt. Den hade även en bra alarmsignal. Det enda lilla felet den hade var att den inte lös i mörkret! Så han använder inte den eftersom man inte kan se vad klockan är när det är mörkt. Och det har inte blivit av att han/jag har köpt ännu en ny. Så därför får jag utstå den där klockan som jag snart kommer kasta i väggen och hoppas på att den går sönder.

Så jag har alltså ont i huvet nu och är hungrig (som inte hade med klockan att göra :P). Så nu ska jag släpa med mig J upp på övervångingen och hitta något att äta innan vi sticker iväg till Södertälje.

Ha en bra dag! Puss

Kommentarer
Postat av: Malin

Men alltså. Kan ni inte ha båda klockorna då? En till att ställa alarm på och den andra som man ser klockan i mörkret på? Tills vidare menar jag. :p

2008-10-29 @ 12:03:30
URL: http://thepaint.blogg.se/
Postat av: Jessica

hoppas du inte måste vakna till den klockan i helgen, då blir det nog ännu jobbigare att jobba :P har hört att det är massa maskerader nu till halloween, men jag tror jag ska se på film med Helena istället,hon har laddat ner massa skräckisar! =) Puss

2008-10-29 @ 23:54:12
URL: http://jesjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0