Den mänskliga faktorn

Det är den som gör att det blir fel. Vad är farligast i trafiken? Jo den mänskliga faktorn. Vad förstör världen? Jo den mänskliga faktorn. Det är den mänksliga faktorn som gör att en körlektion glömdes att skrivas in i körlärarens schema. Ja, precis det hände mig nyss.

Jag går upp klockan 05:45 för att jag tvingas att åka och köra i södertälje 07:35, eftersom det var den ENDA tiden som fanns denna vecka + den på onsdag samma tid.

Vad händer? Jo jag kommer dit vid 20 över 7 för att tåget går så dåliga tider så man alltid kommer mer än en kvart innan. Jag väntar och väntar och ja, väntar lite till. Till slut går jag fram till en annan körskolebil med en lärare i, som också står där och väntar och frågar om han vet var min körlärare är. Men nej det visste han inte och han trodde heller inte att hon hade någon lektion idag på morgonen. Super tänkte jag, verkligen super. Här har jag släpat mig upp ur sängen klockan 6 på morgonen helt i onödan!

Och just så var det. Jag fick i alla fall åka med honom till kontoret (hans elev dök inte upp) för att kolla upp om jag var inbokad eller inte. När vi kommer dit är min körlärare där! Vi konstaterar att receptionisten INTE har bokat in mig idag, utan bara på onsdag. Hon har alltså GLÖMT att boka in mig, även fast hon sa till mig att jag hade lektion måndag och onsdag 07:35, den jävla mänkliga faktorn igen. Så ja det slutade i alla fall med att jag fick rabatt på 200 kronor på körlektionen och sedan fick jag snällt sätta mig på tåget och åka hem igen. Kul kul.

När jag kom till Rönninge missade jag självklart bussen, så jag fick ta 708:an och gå från centrum. Men det är jättehärligt höst väder ute, så det piggade upp mig lite grann. Men jag är fortfarande irriterad över den mänskliga felfaktorn. Sucks.

Jag är ledig idag ska också påpekas, vilket gjorde allt om än mer jävligt :P Men eftersom att jag ändå är uppe och skuttar (inte alls ironi) vid den här tiden så kan jag lika gärna sätta mig och...spela lite ^^ Men sen blir det plugg i alla fall, tentan är på fredag så..

Pusspåer 

Kommentarer
Postat av: Malin

-fnissar lite- Jag kan verkligen se framför mig hur arg du måste ha varit.. :p

2008-10-27 @ 10:13:34
URL: http://thepaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0