VÅR!

Vilket otroligt härligt väder det är ute! Jag och Jonte har varit på promenad och köpt glass och verkligen njutit av solen. Är det inte helt fantastiskt att det är så här varmt redan den 4 april? Det tycker jag det är i alla fall och nu hoppas jag bara att det inte blir kallt och snö igen!

Igår var det en mindre trevlig dag för min del..i alla fall första delen av den. Jag gjorde en gastroskopi igår. Det var inte en trevlig upplevelse kan jag ju säga, men man stod ut. Det var ju trots allt bara ca 7 min den höll på.. Så nu har jag äntligen fått veta vad det är för fel på mig :P Ja, gastroskopin löste alla frågor. Jag har alltså refluxsjukdom (inte reflex som jag läste) det innebär i princip att magsyran åker upp och fräter på matstrupen och det är därför jag får ont i magen. Och min trötthet beror på att maten inte stannar kvar i magen utan fortsätter på en gång och därför får jag inte tillräckligt med energi. Så alla mina symptom beror alltså på detta. Det är så otroligt skönt att få reda på vad det beror på tillslut..Jag har liksom varit trött och haft ont i magen när jag har ätit i princip hela mitt liv. Så jag har fått medicin som jag ska äta nu och hoppas att det blir bättre. Måste även äta ca 7 ggr per dag i stället för ca 3-4 för att få mer energi. Blir lite jobbigt men jag får väl vänja mig.

Nej nu ska jag ut och sola lite! Hejsvejs

Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att du vet vad det är nu :)

Men fan vad irriterad jag är på din läkare. Var irriterad redan från början för att han inte ordnade med gastroskopi tidigare, fatta vad mycket enklare det hade varit då.

Sen är det lite lustigt, för jag berättade för pappa om dina symptom och han sa direkt att det låter som om det läcker magsyra :p Hur som helst, skönt att det är löst iaf :)

2009-04-05 @ 11:43:35
URL: http://thepaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0