Idag är det onsdag

Hej och hå, här var det länge sen man skrev nånting.

Så hur mår ni? Jag mår bara bra, lite förskyld bara, men annars så funkar det. 

Idag har jag läst en hel bok på 147sidor¨om Bibeln och Koranen. Plus ca 50 sidor i en annan bok på engelska som handlar om Kristna och muslimska relationer. Intressant, men ganska långtråkigt ibland, man håller på att somna var och varannan minut. Ja alltså för de som inte vet har jag alltså bytt program på högskolan och läser för närvarande en fristående kurs i historia tills jag ska börja ekonomiekandidat programet till hösten. Då blir det handelsrätt, nationalekonomi och sen lite företagsekonomi på slutet innan examen :) Det ser jag fram emot.

Men i historian håller vi i allafall på med de kristna och muslimska kulturerna under medeltiden. och eftersom jag ska läsa sex böcker, så jag tänkte att det var lika bra att börja läsa i tid så man slipper panik-läsa inför tentan och sen har man ändå inte förstått någonting av texten. Så det har jag ägnat mig åt halva dagen.

Den första halvan av dagen spenderades med Jonte. Vi vaknade vid halv 8 för vi hade bestämt att äta lunch på den nyöppnade kina/sushi restaurangen i Rönninge, där Rönninge pizzeria låg förut. Så vi åt alltså frukost vid 8 nångång och sen vid halv 12 drog vi iväg. Vi åt friterad kyckling med sötsursås, mycket smaskigt! De har även buffé med olika maträtter och dagens pizza, så det ska jag nog testa nästa gång jag äter där.

Imorgon går jag i skolan 10-12, väldigt skönt. Men ska nog sova nu. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0