Tisdag

Hej. Nu har det gått några dagar på år 2009. Det kommer säkert bli som förra året, att jag skriver föregående år varje gång jag ska skriva datumet. Jag lärde mig att det hade blivit år 2008 förra året vid februari nångång :P

Den 9:e ska vår b-uppsats vara klar. Den är för närvarande 28 sidor. Men den är inte klar än..så ja den blir rätt lång. Ska bli skönt att få klart den. Sedan börjar jag på KTH den 19 januari. Vi får se hur det blir den här terminen. Hoppas på det bättre i alla fall. Den 16:e har jag tenta också så jag har suttit och pluggat i stort sett hela dagen från klockan 12. Ekonomistyrning. Jag kan ju berätta att det är precis lika roligt som det låter. Men det är bara att kämpa. Jag har ju glömt bort allt eftersom det är ca ett år sen jag läste kursen. Suck. Och man blir ju jätteuppmuntrad när man tittar på den tjocka tegelstenen till bok på endast 693 sidor. Plus att det är en övningsbok på det. Fast övningarna i den boken är piece of cake om man jämför med tentafrågorna så den är inte så bra på det sättet. Men man kanske kan lära sig grundena i alla fall.

En annan lite lustig händelse är att jag har sett poliser på 2 udda ställen både idag och igår när jag åkte bil. Det första var mitt inne i skogen i princip vid ett litet villaområde i Rönninge..väldigt skumt. Jag mötte de när jag skulle åka ner och vända på vändplanen längst ner på gatan. Vägen var så himla smal så vi kunde knappt mötas, men det gick bra..som tur var. Kul om man skulle köra in i en polisbil liksom..:P Andra gången var idag när jag skulle skjutsa Jonte och hans kompisar till Rönninge. Då står det en polis mitt i korsningen vid skogsängsskolan. Undrar varför han stod där..

Sen när jag kommer närmare Rönnige så håller de på med vägarbete så jag var tvungen att åka på det andra körfältet hela raksträckan..den kanske är 100 m. Så ja, det har varit lite intressant att köra den senaste tiden + att det är så halt ute ibland så man nästan får sladd. Det är lite jobbigt. Speciellt när man har en bil som helt plötsligt stänger av sig själv. Alltså om man trycker ner kopplingen när man ska växla innan man svänger så börjar alla lampor på panelen lysa och bilen dör i princip tills man släpper upp kopplingen igen (har hänt mig ca 5 ggr). Helt sjukt. Första gången det hände fattade jag ingenting eftersom att det knappt gick att styra då servon slutade fungera. Tur att det inte kom någon på andra körfältet då. Nej usch jag vill ha en ny bil!

Nu ska jag sluta med pluggandet för idag och lägga mig och kolla på tv. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Malin

Såg också poliser på udda ställen idag! Vid infarten till krysset stod det en bil med tre polismän utanför :s Wtf liksom? :p

2009-01-06 @ 20:43:43
URL: http://thepaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0