Män som hatar kvninnor!

Nu har jag precis kommit hem från skolan,  jag började 8 och slutade 9..känndes väldigt nödvändigt. Men sånt är livet. Jag är ganska trött eftersom att jag bara har sovit i ca 6 timmar inatt då jag kom hem vid 12 och skulle upp vid 6 för jag var tvungen att vara i skolan halv 8 för att gå igenom med gruppen inför seminariet. Kändes lite kämpigt att ta sig upp ur sängen men det gick till slut! Bussen var dock 10 minuter försenad (som vanligt), vilket är väldigt irriterande..så jag kom 7:40 i stället men det gjorde inte så mycket. Nu ska jag sätta mig och läsa klart pdf-filen på 275 sidor som jag började på igår och sedan ta tag i en ny bok på 282 sidor, så jag har fullt upp idag, tur att jag slutade så tidigt! Men först ska jag berätta vad jag gjorde igår!

Vid klockan 21:00 ca, gick jag på bio med Jonte, Lisa och Jonas! Vi såg "Män som hatar kvinnor". Det är ju en film av den första i serien av de tre böcker Stieg Larsson han skriva innan sin död (varför var en så bra författare tvungen att dö?). De andra två, "Flickan som lekte med elden" och "Luftslottet som sprängdes", kommer som tv-serier. Och om någon av någon anledning har missat hela karusellen med Stieg Larsson och hans böcker, kan jag ju säga: LÄS LÄS LÄS! De är de bästa böckerna jag har läst. 

Filmen var otroligt bra, högt över förväntan! Jag hade lite blandade känslor inför biobesöket för att jag först och främst absolut ville se den med tanke på böckernas höga standard men jag var också lite orolig över att den skulle vara misslyckad och inte följa boken alls (som vissa filmatiseringar av böcker) och eftersom jag hade hört en intervju med Mikael Nyqvist (en av huvudrollerna) som sa att filmen hade blivit väldigt nedskuren och redigerad var jag ännu oroligare.. Men som sagt, den var den superbra så jag behövde inte ha oroat mig. Se den! :)

Nästa film jag vill se är "Slumdog millonarie". Den har ju fått massor av oscars och den ska vara väldigt bra! Så den blir det nog nästa gång om det inte dröjer allt för länge innan nästa biobesök, men det hoppas jag inte :)

Nej nu måste jag sätta igång att läsa! Ha det bra så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0